طرز نوشتن طرح موضوع در نامه اداری از کتاب دستیار نامه نگاری اداری
در نامه های اداری پس از پیشینه که به سابقه نامه اشاره دارد، بخش طرح موضوع نامه اداری خواهیم داشت. در نظر داشته باشید طرح موضوع با موضوع که در بالای نامه در چند کلمه نوشته می شود متفاوت است. در واقع طرح موضوع در یک نامه قسمتی است برای بیان آن چه هست، یک مساله یا یک اتفاق و هر چیزی که می خواهیم مخاطب نامه ما در جریان آن قرار گیرد. برای مثال اگر بخواهیم درخواستی از مخاطب نامه که می تواند مدیرمان یا همکارمان باشد داشته باشیم در طرح موضوع به دلایل آن درخواست اشاره می کنیم. توجه کنید که طرح موضوع در نامه های درخواستی محلی برای بیان دلایل خواسته است، نه خود خواسته. طرح موضوع نیز همانند سایر اجزای نامه اداری با اصطلاحاتی آغاز می شود که بسته به مرتبه مقام مخاطب انتخاب می شود. اصطلاح “به استحضار می رساند …” از جمله اصطلاحات معروف این بخش است.
در ادامه ویدیویی خواهیم داشت که به بررسی اصطلاحات و جایگاه طرح موضوع از کتاب دستیار نامه نگاری پرداخته است.