آموزش نامه نگاریآموزشمهارت آموزیمهارت های نوشتاری اداری

طرز نوشتن پیشینه در نامه اداری

طرز نوشتن پیشینه در نامه اداری برگرفته از کتاب دستیار نامه نگاری اداری

طرز نوشتن پیشینه در نامه اداری از کتاب دستیار نامه نگاری اداری

در نامه های اداری پس از سلام و سرآغاز بخش پیشینه نامه اداری را داریم. پیشینه یا سابقه نامه به گردش کار آخرین نامه با همین موضوع اشاره دارد. در واقع نویسنده نامه در پیشینه به آخرین نامه ارسال شده یا دریافت شده مرتبط با این موضوع اشاره می کند. اگر نامه ما پاسخ به نامه دیگری است، در پیشینه به آن نامه با شماره، تاریخ و موضوع اشاره می کنیم. پیشینه نامه های اداری بنا به شرایط اصطلاحات متفاوتی در خود جای می دهند. برای مثال اگر بخواهیم به نامه ای پاسخ دهیم در پیشینه آن از اصطلاح “در پاسخ به نامه شماره ….. مورخ ….. مبنی بر موضوع …..” و اگر بخواهیم نامه ای که قبلا داده ایم پیگیری کنیم از اصطلاح “پیرو نامه شماره ….. مورخ ….. مبنی بر موضوع …..” استفاده می کنیم. این اصطلاحات به صورت کامل در کتاب دستیار نامه نگاری اداری در قالب یک جدول ارایه شده است که در ویدیو پایین نیز به مطالب آن قسمت از کتاب دستیار پرداخته ایم.

برگرفته از کتاب دستیار نامه نگاری اداری / حامد کافی / ۱۳۹۹

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا