نمونه نامهآموزشآموزش نامه نگاری

2 نمونه نامه درخواست کار، درخواست استخدام یا درخواست همکاری

نمونه نامه درخواست کار برای خود یا شخصی دیگر

2 نمونه نامه درخواست کار، درخواست استخدام یا درخواست همکاری

در اینجا 3 نمونه نامه درخواست کار را به گونه ای که بتوان از الگوی آنها برای نامه هایی با مشخصات متفاوت استفاده کرد گرد آوده ایم. اما فراموش نکنید تغییرات در متن آن نیازمند دانستن اصول نامه نگاری است که هر چه این تغییرات اساسی تر باشد طبیعتا بایستی از اصول نامه نگاری نیز بیشتر دانست.

طرز استفاده از نمونه نامه ها

می توان اجزای نمونه نامه های پایین را به دو نوع عبارت الگو یا اساسی که به صورت برجسته Bold نوشته شده است و عبارت قابل تغییر که حالت معمولی به چشم می خورد تقسیم کرد. بنابراین شما برای شخصی سازی متن کافی است عبارت های قابل تغییر را متناسب با موضوع خود تغییر دهید. بهتر است برای راهنمایی به توضیحات پایین هر نمونه که برای هر عبارت قابل تغییر توضیحی داده است توجه نمایید.


نمونه نامه درخواست استخدام با توجه به آگهی استخدام

به نام خدا

جناب آقای/سرکار خانم …..
رییس/مدیر/سرپرست محترم …..

با سلام و احترام
به استحضار می­رساند اینجانب ….. (1) با توجه به درج آگهی استخدام آن شرکت محترم در ….. مورخ ….. (2) جهت همکاری در بخش ….. (3)، به پیوست مشخصات و سوابق شغلی خود (رزومه) را به منظور اعلام آمادگی در همکاری تقدیم می­دارم. امیدوارم ویژگی­های اینجانب از جمله تحصیل در رشته ….. و گذراندن دوره­های …..، تسلط کامل به زبان انگلیسی (4) ، داشتن مهارت­های ارتباطی قوی، اعتماد به نفس بالا و اشتیاق به یادگیری مداوم و به روز نمودن اطلاعات شغلی (5) مورد توجه آن مدیریت محترم قرار گیرد و فرصتی را فراهم سازد تا بتوانم خواسته­ها و انتظارات مورد نظر آن شرکت را برآورده سازم. ضمن آرزوی توفیق و بهروزی برای جنابعالی/سرکار خانم (6)، از وقتی که به بررسی روزمه اینجانب اختصاص می­دهید تشکر نموده و آمادگی خود را جهت حضور در آن شرکت برای ارایه اطلاعات بیشتر و مورد نیاز اعلام می­دارم.

◊راهنمای استفاده:

(1) نام و نام خانوادگی درخواست کننده
(2) محل و تاریخ انتشار آگهی استخدام
(3) بخش مورد نظر برای کار (مانند: تولید یا حسابداری و …)
(4) اشاره به ویژگی­های تحصیلی و مهارتی
(5) اشاره به ویژگی­های اخلاقی
(6) جنابعالی برای آقایان و سرکار علیه برای بانوان استفاده می شود.


درخواست مساعدت در خصوص استخدام

(درخواست استخدام برای شخصی دیگر از سوی کسی که سابقه خدمت یا همکاری در شرکت مد نظر دارد)

به نام خدا

جناب آقای/سرکار خانم …..
رییس/مدیر/سرپرست محترم …..

با سلام و احترام
به استحضار می­رساند اینجانب ….. (1) از شاغلین در بخش ….. (2) این افتخار را داشتم که پس از 30 (3) سال کار شرافتمندانه در تاریخ ….. (4) بازنشسته گردم.

در طول این زمان همواره سعی نموده­ام تا بتوانم کارم را به بهترین نحو ممکن انجام داده و نقشی هر چند کوچک در موفقیت شرکت که به عنوان خانه دومم آن را احساس نموده­ام ایفا نمایم. البته همواره در سختی­ها و موقعیت­های مختلف خود را رهین محبت­های حضرتعالی دانسته و مراتب قدردانی و تشکر خود را به حضور تقدیم می­نمایم.

حال به عنوان یک همراه و همدل که مرحله­ای از زندگی خویش را با صداقت و وجدان کاری در حد توان در شرکت به پایان رسانیده­ است از حضرتعالی تقاضا دارم تا در صورت صلاحدید و امکان با استخدام فرزندم ….. (5) که دارای مدرک تحصیلی ….. در رشته ….. است و (6) از نظر اخلاقی و انضباط و سخت کوشی ایشان را ضمانت می­نمایم در شرکت موافقت فرمایید و مورد لطف و رحمت خویش قرار دهید.

از حسن نظر و مساعدت حضرتعالی در طول این سالیان کمال تشکر و قدردانی را دارم.

◊راهنمای استفاده:

(1) نام و نام خانوادگی درخواست کننده
(2) محل خدمت در اداره یا شرکت
(3) زمان خدمت به سال
(4) تاریخ بازنشست شدن
(5) نسبت فردی که معرفی می­گردد با کسی که متقاضی است.
(6) اشاره به مدرک تحصیلی یا دیگر امتیازها که به استخدام کمک می­کند.

دوره آموزش مجازی نامه نگاری اداری و ادبیات رسمی/ حامد کافی / 1399

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا