مدیریت سازمانی

وظایف منشی در سازمان

مهمترین وظایف یک منشی عبارت است از:

1- تند نویسی و یادداشت برداری از مطالبی که دیکته می شود.

2- سرعت و دقت در یادداشت برداری از مطالبی که قبلا ضبط شده اند.

3- بایگانی مکاتبات و اسناد خصوصی یا محرمانه اداری.

4- دریافت، تفکیک و دسته بندی نامه های پستی.

5- توانایی در استفاده از تلفن و ارتباط صحیح با طرف مکالمه.

6- تعیین قرار ملاقات و نگه داشتن و یادداشت این اوقات.

7- در صورت لزوم تهیه پاسخ مکالمات با سلیقه و ابتکار شخصی خود.

8- تنظیم پاسخ مکاتبات از طریق دریافت پیش نویس تهیه شده یا دستورات شفاهی.

9- حسن برخورد با مراجعین و ارتباط صحیح با آن ها.

10- انجام وظایف عادی اداری بدون نیاز به سرپرستی.

11- ترتیب دادن امور مربوط به مسافرت رئیس خود.

12- کمک به مراجعان یا کارکنان سازمان در مورد مکاتبات، تلفن ها و مسافرت های اداری و رزرو هتل.

13- تایپ نامه ها و گزارش ها و غیره.

14- جمع آوری اطلاعات لازم برای گزارش ها و سخنرانی ها.

15- کمک به تهیه گزارش ها مربوط به امور مالی یا امور پژوهشی و غیره.

16- تنظیم اطلاعاتی که هنوز مرتب نشده اند و تایپ آن ها.

17- نگهداری مدارک شخصی یا مالی و سایر اسناد کارفرما.

18- همکاری در تهیه گزارش مربوط به مالیات بر درآمد کارفرما.

19- سرپرستی و نظارت بر فعالیت سایر کارکنان مانند ماشین نویس ها، بایگان ها و غیره.

20- ترتیب مقدمات کنفرانس ها و جلسات، یادداشت برداری و تهیه خلاصه مذاکرات.

21- گرفتن فتوکپی یا چاپ اطلاعات در صورت لزوم.

22- تنظیم برنامه ملاقات ها و تهیه جدول برنامه ریزی زمانبندی شده.

23- دریافت رونوشت دستورالعمل ها و سفارشات و تایپ کردن آن ها.

24- ارتباط با اتاق کارمندان و ابلاغ برنامه ها، دستورالعمل و ابلاغ ها.

برگرفته از کتاب “منشی گری (مسئول دفتری)”، فریبا ورقائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
تخفیف خرید دوره نامه نگاری اداری