آموزش نامه نگاریآموزشمهارت آموزی

بهترین راه حرفه ای شدن در نگارش نامه های اداری چیست؟

 

نگارش نامه های رسمی یک مهارت قابل یادگیری بوده و بر خلاف باور برخی، یک مهارت ذاتی نیست. نامه های رسمی و اداری دارای اصول، قواعد و اصطلاحات زبانی خاصی هستند که باعث رسمیت بخشی می گردد. به کارگیری درست این قواعد و اصطلاحات نیازمند یادگیری است، اما متأسفانه منابع نسبتاً کمی به آموزش این موارد پرداخته اند و همان ها هم قدرت آموزشی بسیار کمی داشته و فاقد تمرین برای اثبات آموخته ها در ذهن مهارت جو هستند. در نتیجه با استفاده از آنها به غیر از چند نکته ی کوچک چیز زیادی دستگیر مهارت جو نمی شود و گاهی اوقات ابهامات و سردرگمی های مهارت جو بیشتر می گردد.

نکته ی دیگری که بسیار حائز اهمیت است، اینست که مهارتی دیگر و بسیار بنیادین و پایه ای در دل مهارت نامه نگاری وجود دارد و آن، مهارتِ جمله بندی رسمی از نوع مهارت های کلامی است. گفتنی است این مهارت هیچگاه آن طور که باید و شاید از نظر آموزش مورد توجه قرار نگرفته و همواره باعث نقصان در رسالت آموزش نامه نگاری گردیده است. شاید دلیل این عدم توجه، نبود روشی مناسب و مؤثر برای آموزش و تقویت این مهارت باشد. البته برخی آموزش اصول و ترفندهای نگارش را با مهارت جمله بندی اشتباه گرفته و این نکته را نمی دانند که اصول نگارشی بیشتر به زاویه دید نویسنده و قدرت بیان احساسات اشاره دارد و آموزه های آن بر همین اساس تدوین می گردد؛ بلکه تقویت مهارت جمله بندی باید به خلق اجزای جمله و به کارگیری هوشمندانه ی واژگان در جمله بپردازد.

گروه آموزشی فردوسی با در نظر گرفتن مسایلی چون کمبود روش های آموزشی مؤثر و تمرین های بهبودگر در زمینه ی نامه نگاری اداری، سعی دارد با خلق روش های متفاوت این خلأها را پر کرده و آغازی برای یک روش آموزشی کامل و آسان باشد. مهارت جو می تواند برای فراگیری مهارت نامه نگاری از منابعی چون بسته خودآموز دستیار نامه نگاری اداری و برای تقویت مهارت جمله بندی خود از خودآموز صوتی تقویت مهارت جمله بندی رسمی  که در فروشگاه وبسایت گروه آموزشی فردوسی www.e-ferdowsi.ir عرضه می گردد  بهره جوید. توصیه می گردد مهارت جویان برای دستیابی به بهترین نتیجه، ابتدا بسته خودآموز دستیار نامه نگاری را دریافت کرده و حین مطالعه و یادگیری مطالب آن مهارت جمله بندی خود را به چالش کشیده و محک بزنند. اگر احساس کردند که باید جمله بندی خود را تقویت کنند، خودآموز صوتی تقویت جمله بندی را دانلود کرده و گوش فرا دهند. برای انتخاب درست منبع آموزشی مناسب شما، توضیحاتی برای هر محصول آورده شده، با دقت توضیحات را ملاحظه و برای اطمینان از کیفیت آموزشی نمونه ها را بررسی نمایید. برای همراهی شما در مسیر یادگیری مشاوران ایفردوسی کنار شما هستند. جهت راهنمایی و مشاوره امکان تماس تلفنی نیز وجود دارد.

شاد و پیروز باشید

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. باسلام واحترام
    اینجانب زهرا غلامی کارمند هستم در نوشتن نامه اداری ضعیف هستم .خواستم ببینم کدام آموزش
    مفید است تهیه نمایم

    1. سلام
      بسته دستیار نامه‌نگاری اداری و دوره مجازی نامه‌نگاری اداری برای شما مفید هستند. بسته دستیار شامل کتاب سیمی و فلش کارت است، دوره مجازی به صورت فیلم. ولی هر دو محتوای یکسانی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا